luni, 15 decembrie 2014

Foamea

 
Colaps. Durere pulsatorie în maxilar ureche și ochi. Umbre dedublând lumina. Halou subțire dar infinit. Timpul meu s-a prăbușit în el exact când aveam nevoie de extensia sa. Timpul mi-a impus să aleg unica variantă verosimilă dintre trăiește și mori, dintre o noapte virgulă un pic și nimic. Din întâmplarea asta am scăpat cu timpul ciuntit, cu ore lipsă, cu trăiri de molie nostalgică care în lipsa ghemului de lână roade din lună. Timp ciuruit în care am făcut sex, am băut și am dormit. Am rămas cu urme de dinți pe buze și cu limba purtând același stigmat, am rămas cu teama că foamea e mai mare decât inteligența și că am să ajung acasă cu jumătate de cap, cu jumătate de creier și sexul sfâșiat.

Mi-am amintit ca te-am mințit și m-am mințit din obișnuință, din fățărnicie, gratuit. Mi-am amintit de fascinația geloasă cu care Van Gogh îl privea pe Gauguin. Gaura asta în timp m-ar fi putut costa mai mult decât câțiva molari sau o ureche. Nebun și plin de alcool cum sunt, să fac rost de un sifilis și-o intoxicație cu metale grele n-ar fi dificil. Dar toate astea n-ar sluji nimănui, pentru că în afara prostiei și risipei inutile de energie, în urmă-mi n-ar rămânea nimic. Pentru că nu sunt artist, pentru că sunt un trist și în afară de propria-mi umbră pe asfalt, n-am pictat niciodată nimic.
 

21 de comentarii:

  1. trist sau nu, esti cel mai misto prieten :) si pentru asta iti multumesc.
    ai gaurile tale negre, dar toti le avem.
    esti artist pana in maduva oaselor, pentru simplul fapt ca-ti asterni condeiul intr-un fel atat de sincer si de brut.

    "Mi-am amintit ca te-am mințit și m-am mințit din obișnuință, din fățărnicie, gratuit."
    mi-e atat de cunoscuta fraza asta.....
    de fapt, cred ca-i este cunoscuta oricui.
    toti mintim sub un pretext sau altul. iar dupa faza in care minciuna nu mai este necesara, ramane obisnuinta.
    minciuna creeaza dependenta. asa ca minte ! minte cum si pe cine poti, fa-o numai ca sa scapi de riscul de a te minti pe tine insuti.
    ah, pe mine nu ai voie sa ma minti, dar asta o stiai deja :p

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate că mint din plăcerea de a altera realitatea, de a o îmbunătăți acolo unde îmi pare seacă. pe tine, poate că nu e nevoie, dar tot o să te mint. Acum o știi.

      Ștergere
    2. :)) honey esti o figura.
      Ok, acum ca stiu, anticipat iti spun ca nu va conta ;)

      Ștergere
    3. Ah, si motivul pt care o faci nu prea contează.
      Ca vrei sa umpli goluri, ca vrei sa îmbunătățești sau sa denaturezi.....toate explicatiile sunt de prisos.
      Si, dupa cate te stiu eu pe tine, tu nu esti omul care sa caute sau sa dea explicatii. Ma Înșel ? :)

      Ștergere
  2. Vezi daca nu achiti facturile la timp,maestre...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Factura la adăposturile de maidanezi, sau ce?! :P

      Ștergere
    2. din prima te pricepi , prezumtia te ocoleste, ca de, ai aia cum se numeste, pe care ăia n-o au !

      Ștergere
  3. Esti un artist trist...ce tocmai si-a desavarsit inca o pictura.
    Daca spun ca m-a scuturat textul ăsta al tău, e puţin. Aşa că mai bine tac, salutându-te...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sarut mana si grija la foamea altora, ca pe a ta poate o poti controla...

      Ștergere
  4. Interesantă pictura de profil, mai ales că citisem undeva că prin secolul 15 artiștii de la curțile vestice erau castrați să le dezvolte latura feminină, iar erau cei mai celebri. Dar nu știu dacă merită efortul. Mă bucur că ți-ai dat seama ca pictorii sunt cei mai mari artiști, cică e arta cea mai grea, și-n plus rămâne pe pereți. Eu și dacă dau cu trafaletul mă consider artist. Totuși, dacă ți-a spus cineva că la cum scrii nu ești artist, ''Don't you believe it'' - am încheiat citatul din ''Tom&Jerry - The Missing Mouse''

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Faza cu citatul din ''Tom&Jerry" mi-a crăcănat ochii! Șoarecul lipsa, ha ha ha!

      Ștergere
  5. Artistul nu stie cand e artist, el doar smulge din sine creatii, manat de muza, nebunie, inspiratie. Vin altii, mai apoi, si catalogheaza: "Vai, ce urias, ce superb, ce arta, ce aia..." Si esti artist, tac-pac.
    Si eu te-am mintit, si tu m-ai mintit, stiind ca e act artistic, rar priceput dupa cum e emis. Si e lumea mai mica? Deloc. Dar lumea-i mai buna, cel putin pentru mine, de cand te citesc. Si nu te pup niciunde cand zic asta.
    Pana atunci, arta se zbate in tine si tu o imprastii, ba umbra, ba postare. Dar e foame, categoric. Oricum, ai cel putin doi fani care jura ca esti artist, asa ca ori te culci, ori cedezi. Si dai bere la vara!

    RăspundețiȘtergere
  6. Asta e un duș rece sub care ar trebui împinse uneori rațiunea , emoția si sinele ala atotștiutor din fiecare ;)
    Poate rezumând totul la atat , vom afla mai multe..
    Bravo ! Esti de o complexitate incitanta !

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu stiu ce esti, ce vrei, e problema ta, si nu-s genul sa iau in brate problemele altora, dar imi place sa te citesc . Sarbatori fericite, Rudolf ! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atunci multumesc ca ma confirmi citindu-ma. Ai grija la viscol Rudolf, ca toate chestiile care sunt rosii, mai tarziu se invinetesc. De la ger!

      Ștergere
    2. Dar forma nu si-o schimba :))))

      Ștergere
    3. Un castravete degerat are aceiași formă cu unul proaspăt, dar nu pentru mult timp și chiar e de formă, inutil.

      Ștergere

COMENTARII MUCEGAITE