miercuri, 13 martie 2013

oKo


În umbra gangurilor, pe băncile parcurilor, pe sub podurile sau pe bordurile din Zagreb îţi atrage privirea câte un desen. Este grafitti şi parcă totuşi nu.
Originalitatea constă nu numai în subiectul desenului ci şi în tehnica de execuţie. Desenele zoomorfe sunt făcute uneori prin linocut si gravare, alteori sunt desene în cerneala sau pictate cu acrilice, iar altele, ca cel din poză sunt marcaje sau autocolante. Chiar şi fără semnătură o să ghiceşti că sunt create de aceiaş mână.
Toate sunt operele artistului urban OKO. La câtă croată pricep eu, asta înseamnă ochi.
Pe mine desenele de pe străzile Zagrebului m-au intrigat suficient ca să le caut sursa. Aşa am aflat că desenele lui au trecut de pe ziduri pe skateboard, de acolo pe pielea unora drept tatuaje şi mai nou în sala de expoziţii.
Există chiar şi un oKo blog, care merită un pic studiat. Ca stil, mie desenele îmi aduc aminte de Şoseta cu poveşti, proiect românesc cu o grafică şi ideatică mult mai elaborată. Sper să vă placă ambele.
Vă las în compania lui Mr. Bufniţă care pe mine aproape m-a hipnotizat.
Buhu hu!

11 comentarii:

  1. E mișto blogul lui Oko și sunt câteva desene care-mi plac. Și se vede foarte bine satira în desenele lui. Mi-a plăcut foarte mult desenul cu doi tipi, unul cu cap de ied și celălalt cu cap de lup iar titlul este Friendship :)))
    Dar eu zic, și asta e doar părerea mea, că singura asemănare cu Șosetacupovești e că desenele sunt alb negru. Frățică, are șoșețeaua un talent și un simbolism de te aruncă pe spate.
    Plus că la șosetă se simte puternic dadaismul, pe când OKo cred că este mai degrabă un caricaturist dăruit cu un simt fin al ironiei.
    Adică nah, nu-s critic de artă, dar aș zice că nu se compară și că șoșețeaua e a mai tare din parcare. La desene.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te aprob pozitiv coană Mitzoo! Am spus şi eu că cel puţin în ideatică Şoseta îi încalţă pe oKoşi!

      Ștergere
  2. sunt la moda bufnitele.
    daca esti duduie si nu ai cel putin un medalion cu bufnita si o pereche de cercei, nu esti "cul" !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu port bufnite dar le simpatizez ca am avut una.

      Ștergere
    2. Ai avut bufnita? Serios? Eu sunt mort dupa ele. Visul meu cel mai mare e sa defilez prin orase cu o bufnita pe umar si sa agat asa femei. Nu glumesc. Vezi ca ambitios sunt?

      Ștergere
    3. Interesant atribut ai ales. As fi crezut ca vrei un soim pe umar, dar tu ai ales intelepciunea in locul vitezei. Probabil vrei sa le domini cerebral mai mult decat in pat. Nu ca in pat ar fi cine stie ce misiune imposibila sa domini femei...

      Ștergere
  3. Nici nu ma gandeam ca porti, doar nu esti duduie :)
    Cu ce ocazie ai avut o bufnita ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu ocazia gasirii uneia usor ranite si adapostirea ei la boxa.

      Ștergere

COMENTARII MUCEGAITE