miercuri, 15 februarie 2012

Vecin fiert cu condimente Fuchs


De când şi-a pus iarna plapuma în uşa mea, am început să beau vin fiert. Am băut până acum cât n-am băut vin tot anul trecut. Mai exact 12 litri. După stupoarea iniţială membrii familiei şi vecinii au încetat criticile şi au trecut la politica de suport. Adică imediat ce pun cana pe aragaz se înfiinţează careva să stea cu ochii pe ea, ca să nu dea în foc. N-ar fi aşa săritori, dar i-a speriat vinul meu fiert mai tare decât codul portocaliu din ţară. Nu ştiu prin ce minune datul vinului în foc declanşează alarma de gaze de la centrala de apartament. Imediat ce ţipă alarma mea, alarmele vecinilor se sperie şi îi urmează exemplul. În plus celor de pe palier li se resetează climatizatoarele ambientale. Deci mi-am tras paznici. Practic nu trebuie decât să pun ibricul pe foc şi să aştept un semn care apare sub forma acustică: "băăă vezi că îţi sare vinu' în aer", sau "vino bă că îţi face vinul unghi drept". Geaba le-am explicat că unele soluţii alcoolice fierb sub 90° că n-am avut cu cine mă înţelege. În funcţie de intonaţie şi de interpret, dacă fac pe surdul, cana de vin poate chiar să-mi fie adusă la nas. Nu spun mulţumesc, nici măcar nu zâmbesc pentru că de la zaibărul clocotit mi s-au înegrit dinţii. Pe curioşi îi anunţ că nu consum fenol şi nici lichid de spălat parbrize îmbuteliat în sticle de marii mistificatori (producători?!) viticoli. Beau vin de ţară, ceva soi hibrid din via din curte. E facut din strugure naturel, netratat, neudat şi aproape nelegat. Mai exact ce a scăpat nemâncat de grauri şi nefurat de vecini. După calcule complicate estimez că vinişorul ăsta îmi ajunge exact până când anunţă INMH că se termină iarna. Adică pe 15 martie. Aia este data la care divorţez de Vin Fiert şi revin la prima dragoste, Bere Rece. Masa dansul şi regretele or să aiba loc La Bodegă. Invit vecinii să-mi fie (iar) martori. Care din ei se simte în bani poate să-mi zică finule" după ce-mi ţine lada lângă scaun, bricheta la spate şi o mâna rece pe frunte pentru orice eventualitate.

În fine, ca să nu ziceţi că sunt băiat rău vă dau reţeta mea secretă de vin fiert care declanşează alarme:
1. 1 cană mare (cca. 350 ml) de vin roşu, rozaliu, portocaliu...de care aveţi;
2. 2 linguriţe zahăr brun (merge şi blond dar să nu fie praf);
3. 3-4 bucăţele de scorţişoară ruptă, ori spartă (puneţi măcinată daca preferaţi vinul bălos);
4. 2-3 feliuţe fine de ghimbir crud (puneţi pudră numai dacă doriţi să râgâiţi a cârnaţi);
5. 1 felie de măr (orice culoare sau soi, cu excepţia mărului lui Adam şi al Albei ca Zăpada);
6. 1 bucătică de coajă de portocală (3 cm2 pentru ingineri);
7. 3-4 cuişoare (atenţie, pionezele fierbinţi dăunează grav gingiei!);
8. 2 boabe ienibahar (oare asta era piperul ăla gigant de l-am fiert în vin?!);

Gata reţeta. 
Asta, ori cumpăraţi (nu e de reclamă platită) amestecul de condimente pentru vin fiert de la Fuchs. Vedeţi sa fie musai cel cu bucăţi mari de condimente că ăla instant nu e bun nici de suflat mucii la hamster. Opinia mea.
Dacă se declanşează alarma şi nu ştiti de unde se anulează, nu vă panicaţi. Cred că se opreşte singură pe la a 3-a cană. Sau nu o mai auzi. Sau fierbi un vecin.
Bon ampăţit!

2 comentarii:

  1. adică ai băut doar 12 litri de când s-a lăsat frigul? şi foloseşti o cană de 350 ml? m-ai dezamăgit, îmi făcusem altă părere despre tine :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am spus vin da?! Seara, acasa. Nu comentam despre cuana Bere ca ie o duamna. Sssttt!

      Ștergere

COMENTARII MUCEGAITE