luni, 4 ianuarie 2010

Atacul Vasilicilor

Perioada tulbure consumist-pseudoreligios-cerşetorească a “sărbătorilor” şi “lunii cadourilor”, îmi scuipă peste amintirea copilăriei, vreme în care colindam prin zăpadă la Ajun pentru ceva nuci, biscuiţi şi eventual un cornuleţ cu gem. Astăzi colindătorii sunt nişte agresori care îţi rup poarta şi îţi sleiesc câinele cu bâtele ca să-ţi ureze după aia "la mulţi ani" pe bani.
Cred că fiecare dintre voi a fost agasat măcar odată de şleahta de nănaci murdari şi zgomotoşi, purtători a unor lemne gătite cu cergi şi hârtie igienică, care după caz şi pretenţii sunt botezate cu numele de urs sau capră. Înainte, după sau concomitent cu ambalaţii ăstia, mai umbla unii cu sorcova sau cu steaua, alţii cu crengi de vâsc şi nemesisul meu: Vasilică!
Cred că am vazut la Vasilici în două săptămâni câţi nu avea Becali înainte să se prindă că paşunea este mai importantă decât oaia. Mereu m-au agresat Vasilicii ăstia cu privirea lor udă, cu tremurul copitelor şi cu mirosul de dublu pişat rafinat în căcărezele din bunda purtătorului.
Pe unde mă duceam apărea şi rumegătoarea flămâdă de bani aducătoare de noroc, gălbeaza şi hepatită de la sutele de mâini şterse pe blana ei. Am luptat vitezeşte cu dihăniile în autobuze, în trenuri, în bar şi în sala de cinema. An de an am rezistat eroic respingând valuri de Vasilici ucigători de neuroni.
Obosit după atatea lupte, în ziua întâi a noului an, am pus mâna pe telefon să-mi felicit un prieten de ziua numelui. Cu receptorul la ureche am deschis fereastra camerei de demisol ca să iau o gură de aer alpin. Pe neaşteptate pe geam a pătruns ceva creţ, alb, cu ochi de pirat care mi-a behăit înfiorător în iz de mahoarcă şi alcool:
-Puneţi mâna pe Vasilică să vă luaţi maşină mică! Hai şăfu’, pune mâna şi dă un ban! Cât te lasă inima!
Am sărit înapoi urlând:
- Bag pula în tine Vasilică şi în neamurile tale rumegatoare şi în toţi purtătorii numelui tău! Aolei... Alo, Vasile frate…aloo?!
Lasă prietene că îţi dau o bere şi îţi trece supărarea până la atacul Vasilicilor din anul următor!

2 comentarii:

  1. Toate astea se intampla nu in ciuda ta. Toate astea se intampla pentru ca un porc ca tine inchide poarta, pentru ca fiul tau vede colindul si va bate la porti inchise.Toate astea se intampla pentru ca unii incearca sa exploateze si pentru ca unii nu vad ca e mai bine sa exploateze putin decat sa uitam sa ne invatam copii sa colinde. Pana la urma alea sunt obiceiurile noastre iar shleahta a pierit in 1497 in Codrii Cosminului (fac pariu Vasilica, ca nu stiai ce inseamna shleahta. La tine a ajuns doar sensul peiorativ). Vasilica sa stii de la mine ca eu prefer sa duca mai departe obiceiurile oameni care au nevoie de o nuca sau un covrig (chiar tradus in bani) decat sa moara pentru ca tu esti civilizat si nu esti in stare sa-ti respecti obiceiurile. Tiganii de azi si marketingul de ieri ne tin in viata, parte din fiinta noastra. Tu mai du-te-n pula mea ca o sugi cam mult. Stiu ca iti place sa mergi cu capra:)) Eu ma duc cu steaua:)) Unde ai vazut tu la Bucur pasune? Bucur a facut oras in padure, boule!:)) Faptul ca suntem agasati de Vasilici inchipuiti si colindatori pe bani nu este decat masura mea si a ta, este masura neamului nostru, care si in vremuri grele supravietuieste. Daca o vezi din America ti se pare marketing. Cum o descrii tu de aici mi se pare cel putin de cacat. Esti cam prost Vasilica! Ca iti place sau nu iti place tot Vasilica esti! In loc sa faci pseudocritici vezi cum pula mea ducem capra si ursul mai departe:)) Daca nu iti place muta-mi calul:)))))

    RăspundețiȘtergere
  2. @Lorendo,
    m-ai bagat in ceata cu critica asta dulce-amara. La sfarsit insa m-am lamurit. Cunosc Ursul, banuiesc la care capritza iti patineaza rotitele dar sa-mi ceri sa mut calul cand tu calaraseti batul, este cam mult.
    :P

    RăspundețiȘtergere

COMENTARII MUCEGAITE