joi, 24 ianuarie 2008

Bot de mertan si tarif de camatar



De ieri au inceput sa circule in Bucuresti primele autobuze Mercedes-Citaro noi. Cica astea ar fi primele din cele 500 achizitionate de Primaria din Bucale. Potrivit guristului RATB-ului, ieri 20.01.08 au circulat 23 dintre ele. Deocamdata se bucura de aceste mertzane numai liniile 131, 331, 205 si 182. Autobuzele sunt dotate cu aer conditionat camere pentru supraveghere, sistem GPS si au motoare Euro 4 zice-se economice (de cand face Mercedez economie!?).Limuzinele astea burghezo-mosieresti au 12 metri lungime, o capacitate de 103 pasageri, 27 de locuri pe scaune, 4 destinate persoanelor cu handicap, spatiu pentru carucioarele cu rotile si un sistem de coborare a podelei pe toata lungimea vehiculului.
Ce mai incolo-incoace, suna bine, arata bine, miros a cauciuc nou, mai ceva ca o jucarie chinezeasca (nu m-ar mira...) de chiar imi vine sa las indoielile deoparte si sa ma bucur sincer pentru Mitici.
Numai ca din nefericire nu m-am nascut ieri si am avut ghinionul sa ma decarteze mama in tara asta care-i asa de frumoasa, incat e pacat ca-i locuita. Iar asta nu-i tot, caci am platit si eu o lunga bucata de vreme abonament la RATB si stiu ce servicii ofera.
Sa recapitulam un pic datele. Acum cativa ani au mai fost aduse cateva sute de Citaro, dar in afara de cascat gura la minunatia din spatiul soferului, pe tine ca si pe alte mii, nu te incalzea mai nimic... Iarna! Ca vara te coceai ca in cuptorul lui Vulcan. De rasucit, te rasuceau pe toate partile, ba chiar si pe dos, niste baieti minoritari in populatie dar majortari in topul criminalitatii, daca nu le dadeai suficient de rapid portofelul sau mobilul. Si ti-o furai senin, uitandu-te plin de speranta la ochiul electronic, pana cand ti se borsea ranjetul pe buze, afland ca acele camere nu filmeaza nimic. Sa va mai povestesc cum intr-o zi, privind cum pleaca troleul, mi-am adus aminte o scena de final de film american in care tinerii dispar la orizont cu o masina pe care scrie “Just maried” si cu tinichele zanganind in urma masinii. Ei bine, exact asa arata si scena in care troleul 69 pe a carui luneta spate cineva scrisese “Spalama”(exact asa!), disparea spre statia Orizont, tarand in urma-i o baba agatata de picior. Si sa stiti ca si pe usile aluia scrie ca autovehicolul nu permite plecarea cu usile deschise, si ca ele ar fi automate!
Sa va mai reamintesc ca autobuzele sunt niste masini si ca masinile, in general dar mai ales alea de 12 m lungime, au nevoie de strazi, ca sa circule?! Sa stiti ca indiferent de marca, aerul contionat da randament cu usile si geamurile inchise. Abia astept sa le vad in vara, blocate in trafic la Razoare, sa vad care-i soferul care rezista presiunii oamenilor care-i cer sa deschida usa, ca ajungeau la munca de la prima jumatate de ora pierduta la stop. De asemenea vreau sa va intreb cam cat de eficient este acest Euro4, cand pui in rezervor ulei, gaz lampant sau Dumnezeu stie cu ce se mai “completeaza” combustibilul subtilizat?! Despre utilitatea sistemului GPS n-am nimic rau de comentat. Dar eu propun ca pe harta aia sa scrie exact cat e pretul la rosii si ceapa in fiecare piata si cand s-a completat plafonul la compensate, ca altfel nu-i cu nimic mai breaza decat Busola connex! Nu ma credeti?! Pai voi n-ati vazut ca indiferent de mijlocul de informare existent mosarii tot la sofer se duc sa intrebe unde trebuie sa coboare?
Daca vreti sa le tineti minte frumaoase si rumene, ca pe iubitele voastre, procedati repede la pozari si filmari pana nu-si testeaza vandalii markere-le, cutitele, surubelnitele si batele pe ele. Intr-o luna or sa semene cu toate celelalate, in doua, o sa uiti cand au fost introduse in circulatie, iar in trei deja o sa-ti se para ca intre Mercedes si Raba nu-i nici o difrenta. Si chiar n-o sa mai fie!

Un comentariu:

  1. Cel mai elocvent paralelism este "Balada pizdei" a lui Toparceanu ca si trecere de la un stadiu la altul al calitatii "transportoarelor" in comun:)))

    RăspundețiȘtergere

Comentarii mucegaite