luni, 2 februarie 2009

Zeitgeist the movie


Sunt sigur ca la citirea urmatoarei fraze cativa or sa strambe din nas. Ei bine, sa-i largesc la nara!
Da ma, am vazut Zeigeist the movie si vi-l recomand si voua! Nu stiu cate idei revolutionare, cate adevaruri zdrobitoare si cata manipulare poarta filmul asta in el. Stiu insa ca prin definitie, ai fost avertizat: este un film! Un film cotat cu 8.7 din 10 puncte, pe IMDB. Niste blogari mai de doua prune, care fac mai multe fite decat bani, au zis ca este un film pentru idioti. Eu cred ca este un film pentru semidocti. Unul care mi-a placut din mai multe motive:
1.Sa incepem cu structurarea subiectelor pe trei parti, religie, politica si bani. Adica: bani, bani si...bani.
2.Continuam cu partea artistica, care este frumoasa prin simplitate. De la cadre goale in care esti mentinut in priza audio, la cadre gen prezentare PPS, pana la o canonada de fulgere, audiovizuale...toate sunt puse acolo unde trebuie. Iti place, astepti, primesti..
3.Partea de informare (mistificata ori adevarata) este asa cum mi-am dorit io ca un blond nativ sa fie. Te incita sa gandesti (doh)...iti lasa timp sa ajungi la rezultat, inainte de a ti-l da in gura. Stiam io, vei spune satisfacut! Nu se inghesuie nimic pe numarul ala limitat de cadre, nici o informatie nu scapa fara a fi evidentiata, repetata.
4. Este un film antiamerican facut de americani. Imi place asta, mai mult decat sa port chiloti imprimati cu steagul cu steluzde. Imi place pentru ca sunt un fals antiamerican, care scrie aceste randuri ajutat de Intel si Microsoft. Imi da puterea sa nu ma scarbesc de fatarnicia confratilor antiamericani care dezaproba America, ragaind a hamburgeri si Coka Cola. Imi place pentru ca mi-a dat puterea sa vizionez imagini despre 11/9, subiect care organic mi-a provocat greata ani de zile.
In concluzie: Zeitgeist este un film duplicitar, o tragi-comedie artistico-documentara in care ni se spune cate cacaturi ne-am facut unul altuia si lumii in care traim, in goana dupa ceva ce fabricam tot din cacat. Ni se spune clar ca asta este materia prima din care ne-am construit lumea, zeul la care ne inchinam si mancarea ce o servim copiilor nostri. Si dupa ce ne spune ca suntem praf-tandari, ne spune ca suntem niste minuni si ca atata timp cat suntem oameni, inca nu-i totul pierdut.
Eu zic ca merita sa vedeti filmul asta, indiferent de motiv, sau macar ca sa ma contraziceti pe mine.
Contradictia este in spiritul epocii!

4 comentarii:

  1. nimik de zis;;))asa i cand ai timp;;de FILME!!!.........

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine ai venit in lumea reala cu problemele ei reale Raducule :)Daca ai vazut filmul ( eu l-am vazut de ceva timp ) o sa constientizezi de ce ii iubesc eu asa de tare pe degeneratii de peste Atlantic....

    RăspundețiȘtergere
  3. Ursu
    nu cred ca americanii sunt degenerati. Si nici ca noi romanii suntem mai breji, nu cred. Stii de ce?! Pentru ca geneza noastra si a lor seamana; suntem produsele corcelii ramase de pe urma unor imperii.

    Sorana
    unde fata, unde?! la tine sau la mine:P?

    doudou
    macar fa efortul si vezi filmul, ca timp cred ca ai mai mult ca mine!

    RăspundețiȘtergere

COMENTARII MUCEGAITE