Mama.
Atât de des își aduce aminte George cuvântul ăsta fără
adevăratul sens al său, încât trebuie sa plângă ca să își
dea reset. Lucru ciudat este că, aceea căreia îi spune el “Mama
Mea” este de fapt mama vitregă, iar cea căreia îi spune „Mama
Bună” nu-i decât o oarecare persoană cu care viața l-a
procopsit la înmormântarea tatălui, și de care uită uneori că a
răposat. De fapt a fost crescut de mama vitregă , mama naturală
părăsindu-l prunc. Ambele sunt moarte și îngropate sub pământ
și amintiri.
Este
ciudat că din mama pe care o știe el vie în minte a rămas o poză
sub televizor și un nume pe o cruce din ciment-mozaic. Au mai rămas
parastasele împănate de ciorovăielile obligatorii cu soră-sa din
Ploiești, care-i tine predici despre deontologia și importanța
pomenilor. Au rămas podele din lemn de brad care fac în ciudă prin
rezistență, oaselor ce odinioară le-au lustruit. Cam toate
sentimentele au dispărut și au rămas întâmplări prăfuite,
aproape goale de emoție, simple înșiruiri de fapte care la fel de
bine s-ar fi putut petrece cu altcineva în rolul principal. Lui
George îi este cu atât mai ușor să depene povești despre ea, cu
cât ele sunt mai vechi. Cu cât sunt amintirile mai bătrâne cu
atât mai tânăra este mama în ele.
Și-o
amintește sfârșită de oboseala orelor de spălat, sprijinind
albia după ușa bucătăriei de vara, după ce termina. Bucătăria
era o chichineață care acum, este desemnată de o fundație de
beton ce n-a mai meritat munca de demolare. În albia aia de după
ușă, era el practic obligat să intre când era pus la colț ca să
învețe tabla înmulțirii pe de rost.
Tabla
înmulțirii era o informație ce refuza cinstea de a intra în capul
înfierbântat de prea multă joacă. Cum zice că era ceva mai mult
decât un copil obraznic, George crede că în copilărie avea ceea
ce se numește ADHS.
Ca
să se potolească din continua agitație, maică-sa îl amenința cu
bătaia, iar când asta nu mai ținea, îl amenința cu bătaia
administrată de taica-su. De multe ori, nu reușea să-l potolească
cu nici una, așa că George și-o lua pe coajă de la amândoi. Pe
atunci se spunea că bătaia este rupta din Rai și că unde dă
părintele, crește. Probabil din cauza asta a ajuns George cât un
urs.
În copilărie ursul era un pui care repeta tabla înmulțirii captiv
între o ușă și o albie de lemn. Era foarte cald și ușa trebuia
să stea deschisa, închizând-ul astfel între ea și albia aia care
scotea un ecou ciudat când el recita transpirând abundent:
-
Patru ori șapte, douăzecișiopt; patru ori opt, treizecișidoi…
-
Da’ opt ori patru, cât face George?!
Cum el întârzia cu
răspunsul mama ciocănea în albie nerăbdătoare, neînțelegând
cum este posibil ca el să nu înțeleagă un lucru atât de simplu
pentru ea, enervant de simplu, zău așa!
- Trei zeci și
doi, trei zeci și doi, șopteau de peste gard cele doua babe,
domnișoare bătrâne, cu speranța că or să-l scape de
chelfăneală. Făceau asta chiar dacă dracul ăla mic le făcea tot
felul de glume proaste. El însă punea palmele la urechi sperând
să-și aducă aminte, sau măcar sa n-aibă mama de ce-l apuca.
Ghinionul lui că avea perciuni, pe care îi mai jumulea și
directorul școlii din când în când.
George râde când
își aduce aminte câte ceva fără legătură cu amintirea
copilăriei. O întreabă pe Cristina dacă nu-i este dor de mama ei și trântește rapid un banc:……………………………………………………………………………………………
„O domnișoară
provincială reușește să facă o partidă reușită și să se
mărite cu un bogătaș din capitală. După un an, ea trimite o
scrisoare unei prietene:
Draga mea, sunt bine
sănătoasă și putred de bogata. Sunt rudă prin alianță cu
verișoara reginei și cunosc toată înalta societate. Călătoresc
în Antile și Madagascar. Am domenii la Paris, bijuterii de la Dior,
cristaluri de Bohemia și zece mașini Mercedes la scară. Totul e
bine și frumos.
A ta prietenă.
X
PS: Mi-e dor de
pulă, ca de mama!”
………………………………………………………………………………………………
George nu-și mai
aduce aminte în ce clasă a reușit să învețe blestemata de tablă
a înmulțirii.
În nesfârșitele
zile ale vacanțelor de vară, cu Dunărea la câțiva pași,
drăcușorul reușea să uite tot ce învățase, ba chiar plângea
că nu vrea să se mai ducă la școală.
Într-un fel teama
asta de sosirea toamnei era întemeiată, pentru că odată cu
restricțiile, se înmulțeau încălcările regulilor și implicit
încasa mai multa bătaie ca vara. Școala era un loc către care
pleca zilnic, dar unde era posibil să ajungă târziu sau deloc. În
cazul în care ajungea totuși, chiulea ori de câte ori avea ocazia.
Avea o gașca de
nebuni de teapa lui împreună cu care desfăcea cepurile butoaielor
de la Vin-Alcool, unde vărsau mult mai mult decât furau, pentru că
se chinuiau să pună vin în sticluțe de esență pentru prăjituri.
Ajungea euforic în sala de clasă unde imediat era pus să stea în
prima banca de către profesorii care-i știau metehnele. Cât timp
stătea acolo, George era cât de cât atent și prindea destule căci
era un copil inteligent. Însă imediat ce vigilența profesorilor
scădea, se muta în ultima bancă unde juca fotbal cu nasturi, făcea
schimb de timbre sau pur și simplu se hlizea cu ceilalți.
Broaștele ce
înlocuiau pachete de mâncare, râmele băgate în sân și omizile
puse în păr erau glumițe minore pentru pauze. Vitrina de pe hol,
atât de scumpă profului de Științele Naturii, era sursa
permanentă de materiale pentru farsele nașpa. De exemplu, punea
câte un arici împăiat pe scaunele urâcioaselor de fete, sau le
așeza un dihor sub bancă și apoi le înhăța violent de picior
mârâind ca un câine. Liliecii ajungeau funde de păr, iar cârtițele
și guzganii - mingi, de se umplea clasa de fulgi, molii, naftalină,
paie și păr. Fazele de acest gen se terminau aproape mereu cu
zbieretele și lacrimile fetițelor și hohotele de râs ale
băieților.
La ora de muzică,
după nici zece minute, George se furișa din prima bancă până în
spatele clasei și apoi tiptil pe ușă afară. Odată după ce a
sărit de-a dreptul pe geam, a dat o tură pieței, apoi școlii, a
scos limba la cei care-i admirau curajul de la ferestre, încă o
raită prin hală, ciupind câte un fruct de pe tarabe, ca tocmai
spre sfârșitul orei să reintre în sala de cursuri pe ușă.
- George, unde ai
fost, ți-am dat eu voie să ieși?!
- Ăă știți, am
fost să ud buretele, doamnă!
- Serios, dar
buretele unde-i nesimțitule? Marș imediat la director! Îți arată
el ce-i ăla respect dacă tac-tu și mă-ta nu-s în stare! De ce
stai mă, marș la director, nu auzi?! Lasă ca îți arăt eu, te
aranjez eu imediat!
L-a apucat de o
aripa și l-a târât pe coridor, dar înainte de cancelarie s-a
oprit în dreptul unei săli, a băgat capul înăuntru și a chemat
pe cineva. Copilul s-a făcut mic, încercând să inspire un dram de
milă. Pe ușă a ieșit soțul femeii, profesor de româna care s-a
uitat la el ca la un criminal. Fără veste proful i-a cârpit două
palme năucitoare.
- De ce mă, de ce
faci așa, nesimțitule, boule, animalule... Îți rup spinarea dacă
mai faci așa! Ai înțeles?
A înclinat fruntea
drept semn că da, dar el nu a înțeles nimic, nu a auzit nimic,
decât vâjâiala din cap și clipocitul din urechi. A zis da, pentru
ca ăla să nu mai dea.
Urecheo-pițuita
este o tortură cauzatoare de dureri inimaginabile. Când o descrii
cuiva trezește zâmbete pentru că părea inofensiva și amuzantă.
Nu este.
Directorul școlii
era maestru în această artă. El îl apuca pe George de perciune și
ureche simultan și apoi zgâlțâia, ridica, și ridica și iar
zgâlțâia până ce părul perciunilor se smulgea uneori chiar cu o
bucățica de piele. În acel moment sfâșietor, durerea se dubla
căci urechea rămânea singură să suporte șocul și apoi
tracțiunea care continua, și continua până când victima urla ca
din gura de șarpe cu fața în flăcări cu lacrimi în ochi și
mucii curgând din nas și intrându-i zemoși în gură.
Desprinderea
degetelor de pe zdreanța odată numită ureche semăna cu curățirea
unui instrument de tortură. După ce a terminat cu el Directorul
și-a scos batista cât o față de masă din buzunar, s-a șters
privindu-și atent fiecare falanga, fiecare unghie și în momentul
în care a terminat avea deja decizia luată:
- Exmatriculare
trei săptămâni George! Acum dispari din fața ochilor mei și să
vii cu mă-ta sau cu tac-tu la scoală! Ai înțeles, sau trebuie
să-ți desfund și urechea cealaltă?! Marș acasă, lepra!
Scăpat din lagărul
blestemat al școlii, George a cutreierat pe străzi, încercând să
evite momentul întoarcerii acasă cât se poate de mult, așteptând
ca răcoarea aerului să-i stingă flăcările din urechi, să-i
dispară lacrimile din ochi și petele roșii de pe față. Plimbarea
îl mai ajuta și să-și aerisească mintea de frică. Își târa
picioarele cât mai încet ca să amâne momentul atingerii punctului
terminus, adică poarta de tablă ruginită. Iar când a ajuns în
dreptul ei, a depășit-o ca și cum ar fi fost o curte străină.
Era deja hotărât să-l mintă pe director că nu-i nimeni acasă.
Atunci l-a ajuns
din urmă o colegă blonda și cârnă, o zgâtie prin cozile căreia
George trecuse drept ancore creioane legate cu șireturi și căreia
îi scuipase în pachețelul cu mâncare de fix 99 de ori. Adică 33
de flegme a câte 3, ca ultima oară când la prins proasta cu capul
băgat în ghiozdanul ei.
- Ce faci George,
i-ai zis maică-tii că te-au exmatriculat de la școală?!
- Ce te interesează
pe tine, și ce cauți pe strada mea fă? Du-te la chioara de mă-ta
să-ți dea fundurile ei de sifon ca sa vezi că ai greșit strada!
- Te spun lu’
mă-ta că m-ai înjurat!
- Să-i spui lu'
mă-ta, fă! Și când pizda mă-ții te-am înjurat? Dacă o făceam
pe mă-ta curva, era înjurătură, dar să știi că chioara a
făcut-o Dumnezeu nu eu, fă bălțat-o!
- Tantii, tantii,
George ma înjură de mamă... Tantii, pe George l-a dat afară din
școală!
- Taci fă, nu fi
proastă! Taci că îți dau colecția mea de nasturi!
- Nu vreau, tantii!
- Îți dau
piciorul de vrabie-mumie cu tot cu cutia de chibrit din tablă, îți
dau ce vrei tu!
- Tanti mama lu'
George... Glasul i se stinse brusc: auzi, dacă-mi dai penaru’ cu
trandafiri nu mai zic nimic!
- Îți dau ce vrei
tu, da’ penarul cu trandafiri nu ți-l dau, că e penarul meu norocos. Dacă vrei,
îți dau bila aia galbenă de sticlă și jucătorii de fotbal!
- Nu vreau
nasturii, mortăciunile și cioburile tale, eu vreau...
Se auzi un scârțâit
și în poartă se zărește silueta mamei. George se înroșește
din nou, pune barba în piept și cu pași șovăielnici se îndreaptă
spre trotuar încercând să forțeze linia inamică.
- Ce faci atâta
gălăgie fetițo, nu vă puteți juca și voi în liniște ca niște
copii cuminți? Întreabă femeia.
George ajunge în
dreptul mamei, se ridică puțin pe vârfuri să o sărute pe obraz
lingușitor. Ea îl privește drept în ochi și îi dă o pălmuță
după ceafă:
- Fugi de te spală
că ai numai dâre de praf sub ochi!
Drăcușorul îi
aruncă o privire victorioasă cârnei ce se trăgea nehotărâtă de
poalele fustiței. Fetele astea n-au curaj deloc, niște fricoase și
niște proaste, toate! Scoase fără să vrea limba spre ea, dar
imediat și-o mușcă și încearcă disperat o pantomimă a
rugăciunii murmurând din buze: Nuuuu, te rog io, nuuuu!
Fata pune capul în
piept ca un berbec și deschide sacadat gura ca un pește pe uscat:
- Tantii, pe
George... l-au dat afară din școală! Și i-a zis directorul să vă
cheme la școală, dar el n-a vrut!
- Poftim, când, de
ce?
- Și mi-a scuipat
în mâncare și mă trage de codițe și...
Cum suspinele o cuprind
brusc, ea lasă capul în jos și începe să bâzâie:
- Și m-a înjurat
de mamă; a făcut-o chioară și c... nu mai spun. Și mi-a furat penarul cu
trandafiri!
- Nu-i adevărat,
nu-i adevărat, sare George revoltat!
- Deci nu-i
adevărat că te-a exmatriculat ?!
- Ba... ba da,
mama, dar…
- Și nu-i adevărat
că ți-a zis directorul să mă chemi la școală?
- Ba da mama, da’
nu i-am luat penaru', penaru’ ie al meu și nici măcar nu e la mine, e în casă!
- Aha, deci furi și ascunzi? Marș imediat de
adu-i fetei penarul înapoi, spală-ți fața și hai la scoală să vedem ce
nenorocire ai mai făcut! Oricum până acum, tac-tu are de bătut
trei zile la tine.
Pe drum îi mai arde
câte o scatoalcă:
- Să nu te mai
prind că dai în fete, tu trebuie sa fii cavaler, de fete nu trebuie
sa te atingi nici măcar cu o floare. Jap, jap! Și să nu mai aud
că-ți bați joc de ochelariști, ă... de oamenii cu ochelari!
................................................................................................................................................
Ajuns la partea asta
George pare că își aduce aminte ceva:
- Cristina adu-mi și
mie ochelarii!
Cristina se uită la el
și așteaptă răbdătoare.
-
Te rog, interpretează celălalt greșit reținerea femeii!
Ea schițează că
ar vrea să plece, apoi încremenește cu un picior ridicat în aer:
- Care ochelari
George?
- Ăia de pe
noptiera din dormitor! Hai mișcă odată că nu ai ouă în poală!
Cristina ia la
întâmplare o pereche de ochelari dintre cele trei aflate pe
noptieră. George are o mulțime de ochelari. Este drept că mai
puțini de vedere decât din cei de soare și ca această colecție nu
poate nici în vis concura cu aceea de șepci.
George crede sincer
că are doar zece șepci, dar ea a numărat dublul acestui număr
și știe ca probabil mai sunt și altele pitite prin dulapuri și
sertare. Dar peste toate aceste colecții de obiecte, tronează
rezerva de prezervative, cu care se poate face planning-ul familial
al unui mic orășel. Cam pe 20 de ani, cât este diferența de
vârstă dintre ei doi.
- Cristina?!
- George? Ah da,
ochelarii, poftim! Ce ai mă, de ce plângi?
- De prost, de
nervi, de dor. Țineam mult la penarul ăla cu trandafiri. Sunt un
idiot romantic și totodată un egoist nenorocit. Îmi este dor să
mă bată mama, îmi este dor de mine cel de atunci, de copilul a
căruia singură spaimă era să nu ia bătaie pentru ce făcuse sau
mai curând pentru ce nu făcuse.
M-a
durut pierderea acelui penar mai mult decât pierderea primei mele
case după ce m-a alungat din ea securitatea din Brașov. Îmi este
dor să nu mai am nimic de pierdut în afara penarului cu trandafiri.
Îmi e dor de asta mai rău decât îmi este dor de mama și într-un
mod ciudat de oribil, dorul ăsta nu doare. Poate plâng ca urmare a
unui reflex de condiționare. Sunt un om oribil Cristina, iartă-mă!
George
adoarme târziu în brațele mult mai tinerei sale iubite. Cu trupul
său mătăhălos ținut strâns la piept, femeia îi simte orice
respirație sau mișcare. George oftează, suspină și iar oftează.
Ce o fi visând se întreabă Cristina mângâind-ul ușor pe piept, pe
pântece, apoi mai jos, și mai jos… Oh,clar că nu pe mă-sa o
visează, gândește ea și adoarme aproape instantaneu cu un gând
care aproape i se citește pe chip. Unde oare se găsesc penare cu
trandafiri?
la mineeeeeeeee! am eu unuuuul! de cand eram micaaa! e chinezesc, are doua spatii, capacul e lucios si inauntru are oglinda si loc pentru radiera, compas si sugativa. :-)
RăspundețiȘtergerePupateaj, cu cât îl dai? Trimite mesaj pm, că vreau să il revând lui S!
ȘtergerePenar chinezesc, bleu, cu magnet?
RăspundețiȘtergereEste episodul al II-lea?
Ești un urs? Ursuleț?
Cred că am citit undeva asta...
Eu urs, poate la coadă, poate în altă snoavă?
ȘtergereE posibil să fie chiar partea a III-a, la vârsta mea Roza e-n floare...
Tu citești?!
waw!
:))
De unde să știu eu ce penar avea omul? Este o poveste. În povestea asta eu pot fi tu, sau Cristina.
ȘtergereȘi George nu mai vine...
Citesc pe litere, ușor peltic, n-am penar, dar nici nu-mi trebuie, că mi-am pierdut singurul stilou. Rujul mi-e suficient, cu el pot scrie orice, pe orice, adică doar da sau nu.
RăspundețiȘtergereEu pot fi doar eu, nu pot fi și tu, iar Cristina...
George? Dacă totuși vine!
Dacă vine, pupă-l din partea mea. O să-mi dau seama că a fost la tine, după ruj! :D
ȘtergereDacă vine, desigur, ceea ce e ușor incert și frustrant.
RăspundețiȘtergereAșadar ai o mostră de culoare? Dacă nu, îți trimit una în penarul cu trandafiri cu magnet.
Mostră de culoare de George?!
ȘtergereNu! De ruj.
ȘtergereMostră de George nu am, fiindcă nu m-a sărutat încă.
ADHS - Adult Dental Health Survey ? :D
RăspundețiȘtergereN-as fi crezut sa primesc asa injuratura de la un IT-ist! :))
Ștergerefost cu o psihiatra, deci cuvintele astea are sens.
ȘtergereADHD, HTML, CSS - tot pacolo
MLM?
ȘtergereBuna de tot povestirea, de altfel sunt cu increderea ca si Cristina e la fel. :))
RăspundețiȘtergereHum, de ce te-oi fi oprit taman la Cristina?!
Ștergerehipotalamus oridinar , nu am ce-i face .
Ștergeretouching...
RăspundețiȘtergeremi-e dor de mama...
Ca de...penar.
Ștergeredoar ca de mama de data asta. de penar nu, c-aveam un penar din lemn (in care stiloul curgea mereu) si-i pocneam pe baieti in cap cu el. nu pot sa ma mandresc cu asta. puteam sa-l folosesc altfel, pentru o colectie de pietricele, ceva...
Ștergere(logic) Ion Creanga a scris "Povestea povestilor" si apoi "Punguta cu doi bani". Tu ai inceput cu "Penarul cu trandafiri". Ce urmeaza?
RăspundețiȘtergereSa mor? Stii ca dupa ce ascris toate alea Creanga asta a facut... :))
Ștergere:))))))))))))))))
Ștergere:( O sa mor si tu te razi de mineee!!!
ȘtergereMLM - mulgi lapte mamaie?
RăspundețiȘtergereCe dubiosenii la tine pe blog bre
Lasă că e al tău oblu!
Ștergere